فیشر مقعدی معمولا در تمامی رده های سنی اطفال و بالغین میتواند رخ دهد. در بالغین به دلیل یبوست های طولانی وهمچنین گاهی تروما بر اثر زایمان های مکرر و سخت و حتی رابطه جنسی از مقعد ایجاد میشود.در نیمی از موارد فیشر مقعدی،درمان های دارویی و کمکی ،سبب درمان کامل فیشر میشود.درمان فیشرعموما آسان نیست چرا که محل زخم و مواد عفونی که زخم با آن در ارتباط میباشد،روند ترمیم را به تاخیر می اندازد.

روند درمان فیشر در تهران

برای درمان فیشر در تهران در حال حاضر درمان ها و مسیرهای مختلفی وجود دارد.معمولا بیماران در وهله اول،برای تشخیص این بیماری و دریافت درمان های اولیه به همکاران پزشک عمومی یا متخصصین داخلی مراجعه میکنند.حدود نیمی از بیماران با داروهای روتین برای درمان فیشر،مشکلشان حل میشود.

نیم دیگر از بیماران حتما میبایست توسط یک متخصص جراحی و یا فوق تخصص گوارش برای بررسی دقیق تر و کامل مقعدی معاینه شوند.گاهی ممکن است علت فیشر بیماری های التهابی روده باشد و گاهی دیگر علت این بیماری افزایش فشار عضلات اطراف مقعد است که حتما میبایست این فشار با استفاده از لیزر و یا جراحی باز تعدیل شود.

دکتر پرهام فراهانی متخصص جراحی عمومی و لاپاراسکوپی و عضو هیئت علمی دانشگاه با تجربه انجام بیش از  2هزار مورد لیزر و جراحی فیشر برای درمان بیماری های مختلف مقعدی و به خصوص فیشر تجربه و مهارت کافی دارند.پس از معاینه نزد دکتر پرهام فراهانی برای درمان فیشر در تهران به شما بهترین درمان ممکن را پیشنهاد میکنند.

اولین پیشنهاد دکتر پرهام فراهانی برای بیمارانی که جهت درمان فیشر به ایشان مراجعه کرده اند،درمان های دارویی و همچنین تغییر سبک زندگی و توصیه های عمومی برای کنترل علائم بیماران میباشد.درصورتی که بیماران قبلا درمان دارویی را امتحان کرده و یا تمایلی به آن ندارند،درمان فیشر در تهران با لیزر به مراجعین پیشنهاد میشود.همچنین آخرین راه درمانی نیز جراحی باز و بستری در بیمارستان میباشد.اثر بخش ترین اقدام برای درمان فیشر،لیزر پرتوان عضلات اطراف مقعد میباشد.

درمان فیشر در تهران

علائم فیشر مقعدی چیست؟

فیشر مقعد یک زخم یا ترک خوردگی در مخاط مقعد میباشد.این زخم باعث ایجاد  درد و سوزش در مقعد میشود.معمولا درد و سوزش با اجابت مزاج شدیدتر میشود. مهمترین علامت فیشر مقعدی درد و سوزش مقعد که با اجابت مزاج تشدید میشود.با درمان فیشر در تهران توسط دکتر پرهام فراهانی،با علائم آزار دهنده فیشر برای همیشه خداحافظی نمایید.

خونریزی از مقعد و یا دیده شدن رگه های خونی در مقعد نیز گاهی از علائم فیشر میتواند باشد.البته خونریزی از مقعد میتواند خبر از مشکلات مختلف روده ای شامل،التهاب روده،هموروئید ،پولیپ روده و در برخی موارد حتی خبر از سرطان های روده بزرگ دهد.به همین دلیل میبایست هرگونه خونریزی از مقعد را جدی گرفت و نزد پزشک ماهر معاینه شوید.

دلایل ایجاد فیشر

یبوست های طولانی و مزمن

مدفوع سفت و خشک

دستکاری زیاد مقعد پس از اجابت مزاج

اسهال

التهاب روده

بیماری کرون

بارداری

زایمان

رابطه جنسی مقعدی

سرطان انتهای روده بزرگ

عوارض فیشر مقعد در صورت عدم درمان

در صورتی که فیشر مقعد درمان نشود میتواند عوارض مختلفی را ایجاد نماید.به طور کلی درمان فیشر مقعد بر دو اساس استوار میباشد.نخستین گام، درمان علت اولیه فیشر مانند زیاد بودن قوام عضلات اطراف مقعد و یا پرهیز از دستکاری و فشار اضافی به مقعدمیباشد.گام دوم درمان نیز رفع و بهبود ترک و زخم ایجاد شده میباشد.در صورتی که هر کدام از این عوامل طی درمان فیشر مقعدی رفع نشود،ممکن است عوارض خاص خود را داشته باشد.

عوارض درمان نشدن فیشر مقعد عموما خطرناک و تهدید کننده حیات نمیباشد اما به طور کلی میتواند عوارض اذیت کننده ای را برای بیماران ایجاد نماید.درمان فیشر در تهران اگر در زمان مناسب انجام شود،از ایجاد عوارض جلوگیری میکند.

اسکار فیشر:زمانی که فیشر مقعدی به صورت مزمن وجود داشته باشد و دوره های بهبود و فعال شدن را داشته باشد.میتواند اسکار به جای گذاشته و این اسکارها به صورت زائده های قابل لمس اطراف مقعد دیده شود.

فیستول آنال:فیستول ها یا راه های فرعی در مقعد عبارت است از مسیرهایی که به صورت غیر طبیعی از کانال مقعد به سمت اطراف و به سوی محل هایی به غیر از سوراخ مقعد وجود دارند. این مسیرها بسیار کوچک بوده اما مدفوع از آنها میتواند به صورت همزمان با مقعد،ولی با حجم بسیار کمتری خارج شود.

تنگی مقعد:زمانی که ترک های و زخم های فیشر در زمان مناسبی بهبود پیدا نکنند،ممکن است مقدار کمی از مدفوع از دیواره مخاطی جذب شود و باعث تحریک عضلات اطراف مقعد و اسپاسم بیش از بیش آنها شود

لیزر فیشر در تهران

فیشر مقعد چطور تشخیص داده میشود؟

فیشر مقعد با معاینه توسط پزشک ماهر انجام میشود.تشخیص فیشر مقعدی بهتر است توسط پزشک جراح و یا فوق تخصص گوارش انجام شود.در برخی موارد ممکن است برای تشخیص دقیق فیشر در ناحیه مقعدی،نیاز به انجام کولونوسکوپی و سایر اقدامات تشخیصی باشد.

برای درمان فیشر در تهران،نخستین کار معاینه توسط پزشک میباشد.پیش از معاینه بهتر است ناحیه مقعد خود را اصلاح نموده و موهای زائد را پاک نمایید.برای معاینه در حالت سجده میبایست قرار گرفته و پزشک به وسیله انگشت اشاره و یا وسایل خاص مانند آنوسکوپ ،کانال مقعد و مقعد شما را از نظر وجود هرگونه مشکل معاینه میکنند.

درمان فیشر

درمان فیشر مقعدی در گام نخست درمان دارویی و تغییر سبک زندگی بیماران میباشد.درمان های دارویی برای فیشر مقعد به رفع عامل ایجاد کننده و تعدیل عوامل تشدید کننده فیشر کمک میکند.درواقع دسته ای از داروهای به تعدیل انقباض عضلات مقعدی کمک میکنند و دسته دیگری از داروها نیز به کارکرد بهتر روده ها و در نتیجه اجابت مزاج آسان تر بیماران کمک میکنند.

علاوه بر دارو،استفاده مداوم از لگن آب گرم وهمچنین رژیم غذایی پر فیبر به بهبود علائم بیماران کمک شایانی میکند.تغییر در عادت های اجابت مزاج نیز به بیماران مبتلا به فیشر کمک میکند.دفع منظم و پرهیز از یبوست های طولانی از تشدید علائم جلوگیری میکند.

پمادهایی مانند پماد نیتروگلسیرین و پماد های بلاک کننده دریچه های کلسیم مانند دیلتیازم به کاهش فشار عضلات اطراف مقعد کمک شایان میکند.همچنین در موارد حاد به بیماران استفاده از ژل لیدوکائین پیش از اجابت مزاج را برای کاهش درد توصیه میکنیم.

برای درمان فیشر در تهران و یا لیزر فیشر در تهران توصیه ما به شما مراجعه به دکتر پرهام فراهانی برای آغاز یک روند درمانی اصولی میباشد.

بهترین پزشک برای درمان فیشر در تهران

به عقیده دکتر پرهام فراهانی بهترین پزشک برای درمان فیشر در تهران آن پزشکی هستند که علاوه بر تجربه بالا در درمان موارد زیادی از فیشر،دانش کافی و تسلط به همه روش های درمانی فیشر داشته باشند.بهترین پزشک برای درمان فیشر در تهران،تمامی راه های درمانی فیشر را از درمان دارویی گرفته تا درمان های جراحی به صورت کامل مسلط میباشد.

برای یافتن بهترین پزشک برای لیزر فیشر در تهران بهتر است به صورت حضوری به مطب پزشک مراجعه نموده و از نزدیک با بیماران ایشان صحبت نمایید.نباید هیچگاه به تنهایی به تبلیغات اینترنتی و صحبت های فضای مجازی درباره انتخاب یک پزشک بسنده نمود.

دکتر پرهام فراهانی معتقدند که بهترین پزشک برای درمان فیشر در تهران علاوه بر آنکه به صورت کامل به انواع متدهای درمانی تسلط دارند،اخلاق حرفه ای و برخورد مناسبی نیز با مراجعین خود دارند.به گفته ایشان،بهترین پزشک برای درمان فیشر در تهران،به صورت کامل و دقیق در زمان ویزیت بیماران به صحبت ها و مشکلات بیماران گوش میدهد و برای هر احساس ناخوشایند بیمار،درمان مناسبی را مدنظر میگیرد.

هزینه درمان فیشر در تهران

هزینه درمان فیشر در تهران بستگی به نوع دقیق اقدام درمانی دارد.گاهی در مراحل اولیه فیشر،ترک و زخم ایجاد شده در مقعد،درمان های دارویی کم هزینه مشکل بیمار را میتواند حل کند.در صورتی که زخم فیشر قدیمی شود،درمان آن نیز سخت تر میشود.

در صورتی که برای درمان فیشر در تهران نیاز به لیزر داشته باشید،هزینه آن با هزینه درمان فیشر با دارو متفاوت میباشد.همچنین تعداد دفعات نیاز به لیزر نیز در تعیین هزینه لیزر فیشر در تهران موثر میباشد.عموما دکتر پرهام فراهانی با توجه به تجهیزات پیشرفته ای که در کلینیک خود دارند،درمان فیشر در تهران را طی یک جلسه  با بی حسی ویا بیهوشی انجام میدهند.

هزینه درمان فیشر در تهران زمانی که این فیشر نیاز به جراحی باز داشته باشد،بیشتر میباشد.علاوه بر هزینه بیشتر برای درمان فیشر،نیاز به استراحت بیشتر و دوره نقاهت طولانی تر از عوارض جراحی باز فیشر میباشد.گاهی علاوه بر وجود فیشر،بیرون زدگی های زائده مانندی نیز که از بقایای فیشر های قبلی  ویا هموروئید های درمان نشده در مقعد وجود دارند نیز،نیاز به برداشتن و جراحی دارند که هزینه آنها نیز جداگانه محاسبه میشود.

فیشر در تهران

برای لیزر فیشر در تهران تحت نظر دکتر پرهام فراهانی،نیازی به بستری نداشته و لیزر فیشر در تهران حدود20دقیقه بیشتر طول نمیکشد

انجام لیزر فیشر در تهران توسط دکتر پرهام فراهانی با بیهوشی و یک خواب مصنوعی حدود15دقیقه ای انجام میشود

درمان فیشر با بوتاکس